اطلاعات چری اطلاعات خودروی چری ویــانــا
 

یکی از دارنندگان خودروی ویانا دکتر عادل می باشند ایشان استاد دانشگاه و همچنین

 رئیس هیات اتومبیلرانی و موتور سواری استان گرگان هستند. در اینجا  ضمن تشکر از  ایشان

که اجازه دادندتا نظرات کارشناسی که در رابطه با چری ویانا بیان کردند.

 بصورت تدوین شده  در اختیار علاقه مندان قرار گیرد. اطلاعات چری

 

                    دخترک دورگه (ویانا)

ویانا

 

  درود بر دوستان گرامی


بنده به عنوان یک معلم دانشگاه و یک شرکت کننده قدیمی در مسابقات رالی و

همچنین رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری یکی از استانهای کشور، قبل از هر

 گونه اظهار نظر در باره این خودرو، مایلم این سوال را مطرح کنم.


از یک اتومبیل چه انتظاری داریم؟


زمانی انتظار ما به عنوان یک شهروند کاملا عادی با حقوق و دستمزد کاملا معین و

مشخص،ز یک ماشین در نهایت محافظه کاری،حداکثر بازدهی اقتصادی به عنوان یک

 خودروی خانوادگی آرام، بدون کوچکترین هیجان و با خدمات گسترده پس از فروش

است و می خواهیم از فروش رفتن دست دوم آن حتی در نیمه های شب نیز مطمئن
 باشیم در این صورت، چه جای تامل و جستجو و بررسی و این همه پرسش و پاسخ؟

خودرو سازهای دوگانه و بزرگ وطنی یک با ساخت و عرضه پر تیراژترین خودروی دنیا با

 آرایشهای مختلف و دیگری با ساخت خودوری ملی با طراحی اجانب تصمیم گیری را

 برای ما بسیار ساده کرده است.


اما اگر همان شهروند عادی، مایل است تا از چارچوب و قواعد نانوشته خودورداری در

 ایران گامی فراتر نهاده و کمی به خود جرات دهد تا فراتر از عادات مالوف جامعه

پیرامون خود رفتارنماید، آنگاه باید وقت صرف کند و ببیند در ازای آنچه به دست

می آورد، چه چیز یا چیزهایی را از دست می دهد؟


شاید برای خرید یک خودرو قبل از هر چیز باید به نیاز خود بپدازیم و بلافاصله این نیاز را

 در چارچوب بودجه و منابع مالی خود ساماندهی کنیم.


طبیعی است دو عامل مهم کیفیت و خدمات پس از فروش مهمترین عواملی باشد که

 در سیستم نیاز و بودجه جلب توجه می نماید.


نیاز(سلیقه، عقاید،دانش،کاربری و تاثیرپذیری)،بودجه،کیفیت و خدمات پس از فروش

را می توان به عنوان مهمترین عوامل موثر بر انتخاب یک اتومبیل موثر دانست .


بیاییم بر سر اتومبیل:

تصمیم گیری


اینکه چری انتخاب اول ما باشد یا لیفان، اینکه چری ویانا انتخاب اول ما باشد یا a5(ام

 و ام ۵۳۰) به نظر من افزون بر آنکه تابعی است از منابع مالی و سلیقه، تابعی از

نقطه نظرات اثباتی و مستندات متقاعد کننده نیز می باشد.

تست ویانا در ایتدای تولید توسط قهرمانان اتومبیلرانی کشور

 

 


در ابتدای سال ۸۹، شرکت سناباد خودروی توس، با دعوت از شماری از قهرمانان

 اتومبیلرانی کشور که بیشتر آنها اهل استان خراسان رضوی و شهر مشهد هستند،

 خواستند تا کیفیت اتومبیل جدید در شرایط سخت و دشوار تحت آزمایش “تست

درایو” قرار گیرد. کاری که کمتر شرکتی در ایران به آن تن در می دهد.


اینجانب نیز افتخار آن را داشتم تا در مراحل بعدی به عنوان برگزار کننده، طراح و

برنامه ریز مسابقات اتومبیلرنی رالی و میدانی این خودرو را تست کنم.

تست ویانا


با توجه به آنکه قبلا فیلم تستهای درایو ویانا و کوین را توسط قهرمانان اتومبیلرانی

 ایران آقایان مهری و خاکبان رضا و همچنین جبینی ملاحظه کرده بودم(فیلمها ظاهرا

در آرشیو شرکت و نزد جناب مهندس قاسمی موجود است)،علاقه مند شدم تا خود

 شخصا آنچه را که درفیلمها دیده بودم، آزمایش کنم.

تست ویانا


خودتان حدس بزنید. بی آنکه خیلی ضروری باشد، سمند خود را که خیلی به آن

 علاقه داشتم فروختم. سمند ef7 را که نزد نمایندگی سازگار گرگان ثبت نام کرده

بودم لغو قرارداد کردم و طی سفری به مشهد مقدس،ضمن زیارت امام رضا، یک

دستگاه ویانای خاکستری فول نیز خریداری نمودم.


اگر می خواستم بیش از ۲۰ میلیون تومان هزینه کنم شاید انتخابهای بهتری داشتم.

 ولی در این بازه قیمتی،به نظر می رسد انتخاب ویانا در بر دارنده کمترین ناراحتی و

 مشکل باشد.


با وجود این، بی تردید دامنه عملیاتی و پهنه جغرافیایی خدمات پس از فروش چری در

ایران، به اندازه دامنه اهتمام و جدیت مدیران آن به ویژه مدیر تلاشگر خدمات بعد از

فروش سناباد خودرو، مهندس تابنده نیست، با اینحال به نظر نمی رسد به تعهدات

خود پایبند نباشند و برخلاف وعده ای که کرده اند، مشتریان خود را تنها بگذارند.


بیشتر امیدوارم که چنین باشد.

با وجود پاسداشت حرمت ارزش کار تولیدی شرکت سنایباد خودرو و احترامی که

برای سطح علمی و تجربی دو تن از مدیراناین شرکت،که افتخار ملاقاتشان را داشته

ام(آقایان مهندس قاسمی مدیر فروش و مهندس تنابنده مدیر خدمات پس از فروش)

قائلم و با وجود آنکه تا این لحظه از همزیستی خود با دخترک دو رگه (ویانا) ناراضی

 نبوده ام، با این حال فکر نمی کنم که باید نقش تبلیغاتچی این محصول و شرکت را

ایفا کنم.
و صد البته چنین می پندارم که سایر دارندگان ویانا نیز چنین احساس را نداشته و

برای خود این نقش را قایل نیستند.


اما بدیهی است که ما عادت کرده ایم تا به چیزی که مالک آن هستیم،احساس تعلق

 خاطر داشته باشیم و برای آن تا جایی که می توانیم زمینه های پایداری و توسعه را

فراهم سازیم.


اگر از آنچه مالکش هستیم راضی باشیم،تلاش می کنیم تا بیان نیکی هایش به

بهترین وجه ممکن ، شایسته توصیفش کنیم. هر چند فی نفسه این کنش مذموم

نیستف با اینحال زمانی وضعیت نامطلوب می گردد که با افراط در بزرگنمایی نیکی ها

، خود را فریفته و نقایص احتمای را از یاد ببریم و به این ترتیب خود و مایملکمان را در

معرض ـسیب ناشی از سهل انگاری قرار دهیم.


همینطور برعکس، آن وقتی که به هر دلیل از چیزی ناراضی هستیم، ممکن است به

 صورت افراطی از آن چیز، بدگویی کنیم و چشمانمان را بر هر خوبی حتی محتمل نیز

 ببندیم.


همانطور که گفتم، نه من و نه هیچیک از دارندگان ویانا، حقوق بگیر تولید کننده

نیستیم. همچنین بعید می دانم به این زودی و به این سادگی به چین و شهر وهو

مرکز تولید چری نیز دعوت شویم چه رسد که بیهوده و یا بهوده در نقش و حد تبلیغات

 چی آنها ظاهر شویم.

پس ازآنکه در تیر ماه سال ۸۹ اتومبیلم را تحویل گرفتم،شخصا آن را با طی حدود

۷۰۰کیلومتر پیمایش ، به محل سکونتم منتقل کردم.


استحضار دارید که رانندگی با اتومبیلهای صفر و به اصطلاح خشک، مستلزم رعایت

 نکاتی چند است. ازجمله رعایت مقررات و الزامات آب بندی که اگر این امر به

درستی انجام بگیرد،از بسیاری از مشکلات بعدی پیشگیری خواهد شد.بخشی از این

 اطلاعات نیز در دفترچه نسبتا کامل ویانا مشاهده می شود.


به هر صورت با در نظر گرفتن الزامات فنی ماشین را به گرگان منتقل کردم و پس از آن

 نیز با ثبت رویدادهای مهم سعی کردم تا تصویری از دوران رشد و بلوغ فیزیکی

 اتومبیل برای خود ترسیم کنم.قصدم از این قلمفرسایی این بود که توجه عزیزان

 حاضررابه فرآیند بسیار مهم آماده سازی خودرو برای استفاده جلب کنم.


بعد از این دوران و طی بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر مسافت بود که با توجه به بخشی

 ازشرایط تخصصی خود، مجبور شدم ماشینم را به صورت بی طرفانه با سایر

محصولات مشابه مقایسه کنم. در این مقایسه به چند نکته مهم برخورد کردم که

دانستن آن ممکن است بی لطف نباشد:

مقایسه ویانا با دیگر خودروها

ویانا


۱- با وجود آنکه ابعاد داخلی اتومبیل تفاوت قابل توجهی با سمند ندارد، با اینحال طی

 سفری از گرگان به مشهد با همراهی دوستان بسیار سختگیرم دریافتم که

سرنشینان عقب(به ویژه اگر درشت اندام باشند) در مسافتهای طولانی در سمند

راحت تر از ویانا خواهند بود.

 


۲- نرمی فرمان ویانا که بی شباهت به فرمان تویوتا نیست، ممکن است اغوا کننده

باشد.هرچند به صورت معقول و کاملا فنی با افزایش سرعت سفت تر می شود با

اینحال، در شهر بازی کردن بیش از حد با فرمان نمی تواند اثر خوبی بر لاستیکها

داشته باشد.همچنین دور از ذهن نیست که به دلیل همین نرمی و شاید کم توجهی

 کاربر، سیستم هیدرولیک در میان مدت با مشکل مواجه شود. پس به نظر من با

رعایت برخی نکات رایج فنی و ایمنی می توان بر عمر سیستم افزود.

 


۳- در چند تست درایوی که در پیست کوچک حرکات نمایشی گرگان داشتم، در

مقایسه با سه اتومبیل ۲۰۶ تیپ۳،ریو۱۶ سوپاپ و ال نود فول، ویانا از کمترین شتاب

 اولیه برخوردار بود. با اینحال، پایدارترین شرایط را در مسیرهای سخت وحرکات

دشواری مانند راکفورد از خود نشان می داد.

 


۴- به نظر من ویانا بیش از آنکه ماشینی برای شرکت در نبردهای دراگ باشد،

 اتومبیلی مطلوب ماراتونهای طوالانی ورالی های سخت است. در این مورد شباهت

زیادی با ریو که واقعا ماشین جان سختی است دارد.ویانادر شتاب اولیه حتما از ریو و

ال نود و پارس عقب می ماند اما در مسافت بالاتر از ۵۵۰ متر، نه تنها می تواند ریو و

 ال نود را بگیرد، بلکه در شرایط دشوار مثل سربالایی ها با ظرفیت فول و استفاده از

 کولرواکنشهایش قابل قبول است. با اینحال، توصیه نمی کنم به این اتومبیل سیویل،

 بیش از اندازه و غیرضروری فشار بیاورید. حیف است.به عبارت دیگر، ویانا بیشتر یک

اتومبیل سیویل(شهری – سفری خانوادگی)است تا یک اتومبیل مسابقات ریس.

 


۵- هرچند به نوبه خود به عنوان عضو خانواده بزرگ درایوینگ علمی کشور ال نود را یک

 محصول اقتصادی(غیر از قیمتهای کاملا غیرواقعی آن) و ارزشمند می دانم که به رغم

 نارسایی های جدی در طراحی،خواسته های یک خانواده متوسط نو تکنوکرات

شهری را به راحتی تامین می کند، با اینحال آن را در مجموع(طراحی، اقتصادی

بودن،فنی، خدمات و قیمت)ویانا را ارجح می بینم. هر چند اگر بخواهم منصفتر باشم

باید بگویم اگر با ویانا آشنا نمی شدم، شاید اولین اولویت من ال نود فول (با صرف نظر

 از مواردی بیش از آنچه که در ویانا باید مورد صرف نظر قرارگیرد)را بر می گزیدم.

 


۶- هرچند دامنه خدمات پس از فروش ویانا هنوز در مراحل رشد اولیه است، با اینحال

 نباید فراموش کرد که(ضمن حفظ حرمت و ارزش زحمات سایر تولید کنندگان)

سازوکار مدیریتی حاکم بر شرکت سناباد خودروی توس به طور عام و خدمات پس از

 فروش آن به طور خاص،با در نظر گرفتن ویژگیها و مختصات معین،پیشرفته تر از سایر

تولید کنندگان است. به عنوان یک متخصص در نظامهای عالی مدیریت و برنامه ریزی

باید بر رویکرد پیشرفت گرای این نظام مدیریتی تاکید کنم. به نظر می رسد با وجود

نارسایهای کنونی در نظام خدمات پس از فروش، نسبت به عمر و پیشینه این شرکت،

 انتظار می رود این شرکت (با حفظ رویکرد کنونی)بتواند در زمانی کوتاه تر به سطوحی

 بالاتر ازتوسعه پیشرفته دست یابد. بنابراین اگر مشتری بتواند هم شکیباتر باشد و

هم با رعایت اصول علمی و فنی کاربری مناسبتری از اتومبیل خود داشته باشد،بی

 تردید آینده خدمات روشن تر از امروز خواهد بود.

 


۷- من یک معلم ساده دانشگاهی و مدیر بخش ورزشی هستم نه حقوق بگیر

 شرکت سناباد خودرو،با اینحال به عنوان یک معلم کوچک نمی توانم از تفاوتهای

چشمگیر بین رویکردهای نظام مدیریتی حاکم بر این تولید کننده با سه تولید کننده

(سایپا،ایران خودرو و مدیران خودرو) ای که قبلا از محصولاتشان استفاده کرده ام

وجود دارد صرف نظر کنم.

 


کمی شکیبایی در رانندگی،کمی دقت در استفاده از اتو مبیل و توجهی کمی بیشتر

 درنگهداری اتومبیلمان، اصولا می تواند نیاز مارا به خدمات فوق العاده و بعضا نامتعارف

 به طور قابل ملاحظه ای کم کند.


موفق باشید.

 

 

+ نوشته شده توسط اطلاعات چری a15 در 90/02/06 و ساعت |
 

               تجارب سفر با ویانا    نوشته: دکتر عادل

سفر با ویانا

درود بر تمام دوستان ارجمند.

امسال برای من با سفرنوروزی ۳۲۸۰ کیلومتری با ویانا به نقاط مختلفی از کشور آغاز شد و با یک سفر کاری دراز مدت ادامه یافت.به همین دلیل تجارب خودم را از این سفر با کمی تاخیر گزارش می نمایم .

نوروز امسال برای من و خانواده ام با سفری به درازای ۳۲۸۰ کیلومتر از گرگان تا گرگان در مدت ۱۱ روز به شادمانی و نیکی سپری شد.
مسیر سفر کمپینگی ما عبارت بود از شاهرود(از راه شاهکوه)،دامغان(استان سمنان)، جندق،روستای کویری مصر،خور،روستای کویری گرمه،بیاضه(همگی در استان اصفهان)،خرانق،چک چک، اردکان، میبد،یزد،تفت،ابرکوه(در استان یزد)،اقلید(در استان فارس)، یاسوج،سی سخت و دامنه های دنا(کهگیلویه و بویر احمد)،بلداجی،شهرکرد،سامان(چهارمحال و بختیاری)کرج(از طریق اتوبان نطنز که یکسره از تیران در استان اصفهان شروع می شود و با گذر از نزدیکی های اصفهان، نطنزوکاشان به اتوبان قم و از طریق کمربندی غربی تهران به کرج) و از آنجا از طریق سمنان و شاهرود به گرگان .

ویانا لوکس


این مسیر کلا شامل مسیرهای دور و دراز کویری، هزار چمهای کوهستانی، جاده های خاکی و اتوبانهایی با سرعتهای کنترل شده بود.
از ویژگیهای سفرمان که بگذریم، باید بگویم که من شخصا ماشین را در تیرماه از کارخانه تحویل گرفتم و به گرگان منتقل کردم و با توجه به روابط دانشگاهی با خراسان، برای سرویسهای ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ شخصا ماشین را به مشهد بردم. از طرفی ۴ سفر به تهران، سمنان، منطقه سوادکوه مازندران(از پل سفید تا یوش) هم داشته ام.که در مجموع تا ۲۹/۱۲/۸۹،دقیقا ۱۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد را بدون کوچکترین نقص، مشکل یا ایراد فراهم ساخته است.
تابستانی عالی با کارکرد مناسب و بی نقص کولر، سرعت و ایستایی ممتاز اتومبیل در مسیرهای مختلف و شتاب ثانویه قابل توجه اتومبیل، مواردی نیست که بنده به عنوان یک اتومبیلران قدیمی و طراح مسابقات رالی با بیش از ۲۵سال پیشینه در این امر بتوانم نادیده بگیرم.

ویانا
اما سفر نوروزی ام چیز دیگری بود. اتومبیل با حداکثر ظرفیت صندوق عقب و ۴ نفر سرنشین، در مجموع و در طول ۳۲۸۰ کیلومتر مسیر، به غیر از شتاب اولیه ای که بی تردید از ۲۰۶ تیپ ۵ و یا پارس ای ال ایکس کمتر است، به هیچ عنوان از اتومبیلهای هم کلاس خود و یا یک کلاس بالاتر(گروه ۱۸۰۰ سی سی های خانواده پژو برای مثال) اگر سر تر نبود، کمتر هم نبود.با توجه به مشکل ستون فقراتی که در سالهای اخیر تشدید شده، راحتی ویانا برایم قابل توجه و در حد خود، بسیار بیش از انتظارم بود.

 

داخل کابین


در طول این سفر، اتومبیل در مجموع ۲۳۱ لیتر برای ۳۲۸۰ کیلومتر پیمایش بنزین مصرف کرد. تقریبا ۸۵% مسیر جاده و ۱۵% شهری بود. ظرفیت کامل ماشین در هوای بهاری و جاده های خشک(در ۹۰% موارد) با ویژگی هایی که ذکر آن رفت،و میانگین سرعت ۱۱۰ کیلومتر(بیش از۲۵۰۰ کیلومتر از مسیر،شامل جاده های خلوت و بدون کنترل کیلومتر بود که به راحتی تا ۱۸۳ کیلومتر را تجربه کردم). به عبارت دیگر، ۰۴/۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش.
قبلا هم عرض کرده بودم که در نیمه اول شهریور سال ۸۹ که هوا بسیار گرم بود و در ترافیک شهری با استفاده از کولر، همسر بنده توانسته بود رکورد ۸/۱۳ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش را به نام خود ثبت کند. همچنین، در مهر ماه همین سال و در اتوبان سمنان تهران، بنده توانستم رکورد۷/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را با سرعت ثابت ۹۵ کیلومتر بدون استفاده از کولر و در حالیکه به تنهایی سفر می کردم، به عنوان کمینه مصرف ماشین ثبت نمایم. اما در این سفر، میزان مصرف یاد شده برایم تجربه ای استثنایی بود. در مجموع ۱۴۳۷۰۰ تومان هزینه سوخت شد(۶۰ لیتر ۴۰۰ تومانی و بقیه ۷۰۰ تومانی)

یافته های سفر

چری


مهمترین یافته هایم از خودرو در این سفر و در مجموع در حدود ۱۴۵۰۰ کیلومتر پیمایش با ویانا به شرح زیر قابل خلاصه کردن است:


۱- شتاب اولیه کم است ولی اگر راننده چیره دستی باشید، می توانید به اندازه کافی از شتاب اولیه آن بهره برداری کنید. هر چند این ماشین برای مسابقات راگ طراحی نشده، اما مطمئن باشید در هیچ شرایطی و در هیچ سبقتی(که برابر مقررات صورت پذیرد) حتی در سر بالایی شما را ناامید نمی کند.


۲- ارگونومی و دسترسی های داخلی خودرو قابل قبول و مناسب است. اما فقدان کارکرد تعدادی از دکمه های آن مثل دکمه های روی دسته برف پاکن، یا نبودن نشانگر بازماندن دربها در نمایشگر های جلو(پشت آمپر) و یا زیر آرنجی وسط چه در جلو و چه در عقب و همچنین چراغ آرایش(آفتابگیر سمت راست ) و چراغ سقف عقب که همگی در استانداردهای اولیه ماشین بوده، کمی آدم را ناامید می کند. اما در مقایسه با اتومبیلهای گرانقیمت تری مانند سوزوکی ویتارا یا رنو مگان و هیوندای ورنا که در جریان داخلی سازی،ادوات اساسی مانند ایربگ، ترمزهای ای بی اس و تجهیزات ایمنی دیگر آنها حذف شده ، این حذفیات، مثل حذفیات درسی در دانشگاه پیام نور، قابل تحمل می گردد.


۳- اگر زمان ترمز کردن، گاز دادن، سریع راندن، سبقت گرفتن را به درستی تشخیص دهید و اگر برای رانندگی، مثل دیگر کارهای مهم ارزش قایل شوید وآن را به قول یک دوست قدیمی،چیزی بیش ازتعویض چند تا دنده و پیچاندن یک غربیلک،بدانید، شک نداشته باشید که حتی با بنزین لیتری ۷۰۰ تومان هم نیازی نخواهد بود تا اتومبیل بی نوای پایه بنزینی خود را نامردانه گازسوز کنید.


۴- طراحی ماشین چندان به روز نیست. این درست. اما اینکه بگوییم اتومبیل ایمنی هم در اختیارمان نیست، کمی بی انصافی است. درست است که ایمنی آن قابل رقابت با محصولا تراز اول اروپا و آسیا مانند محصولات تویوتا، هیوندای و یا ولوو نیست، با اینحال، ویژگیهای ایمنی غیز فعال آن(کیسه های هوا، ترمز ای بی اس و سیستم ای بی دی )و سیستم ایمنی فعال آن(ترمزها وکمربندهای خوب و صندلی های ارگونومیک) همراه با سیستم ناوبری قابل توجه خودرو(نرمی فرمان و سیستم تعلیق مطلوب آن) با یک راننده متوسط به گونه ای است که امکان بروز سوانح را به حداقل ممکن کاهش می دهد. با این حال، در بازدیدی که اینجانب به لطف هماهنگی های مسوولان محترم سناباد خودرو از مرکز بازسازی خودروهای آسیب دیده و تصادفی به عمل آوردم، در مقایسه، میزان انتقال انرژی حاصل از برخورد یا واژگونی به سرنشینان خودرو در کلاس ایمنی و کلاس عمومی خود،قابل قبول است. هرچند این فقط قضاوتی تجربی و از سر مقایسه است. با این وجود، اگر شرایط برای تستهای فنی بی طرفانه و علمی فراهم بود، بعید می دانم که این اتومبیل نتواند امتیاز لازم را برای سلامت سرنشینان کسب نماید.


۵- این اصطلاح را که شنیده اید. هرچقدر پول بدی، همانقدر آش می خوری. در این مُقام، با پولی که برای ویانا می دهید، مثل سایر تولیدات چینی(ام جی، بی وای دی، ام و ام ۵۳۰ ، چری تیگو و حتی لیفان ۶۲۰) به مراتب کالایی بیشتر و بهتر دریافت می دارید. ضمن حفظ حرمت سایر تولید کنندگان داخلی و خارجی، برای درک بیشتر منظور بنده بهتر است مقایسه ای بین قیمت با کیفیت و ارزش خودروهای پر تیراژ داخلی اعم از محصولات ایران خودرو و سایپا به عمل آورید. اگر سخن و کلام بمده گزافه بود، بی تردید در مقام پوش خواهی بر خواهم آمد.


۶- چری یک ماشین خانوادگی اقتصادی و مقرون به صرفه ای است که قیافه جلوی آن بسیار جذاب و عقب آن عاری از هرگونه نوآوری و ذوق و داخل آن مفرح و شادی بخش است. هرچند نمی توان آن را مثل ام جی یک اثر هنری خواند، با اینحال، طراحی جالب داخلی ، رانندگی خوب و کیفیت قابل قبول قطعات آن با توجه به سطح قیمت آنها، این کمبود را جبران می کند.


۷- این ماشین در مجموع قابل دفاع است و من به نوبه خود به انتخاب خود و سایرینی که مانند من این اتومبیل را برگزیده اند،تبریک می گویم اما،دوستان عزیزی که ویانا دارند باید توجه کنند که فقط مالک تکنولوژی و فناوری هستند که در آلمان زاده شده، در اسپانیا رشد کرده و با کمک اتریش ها در چین به بلوغ رسیده و شکوفا شده است. پس ،فقط تا حدی که به انتخاب ما بستگی دارد حق داریم تعصب به خرج دهیم. وگرنه، این محصول چینی است. درمشهد مونتاژ می شود و ما فقط مالک و دارنده یک دستگاه از آن هستیم. پس، نمی ارزد که یک منتقد، یک معترض و یا حتی یک مخالف سرسخت را با توهین، ناسزا و یا هر کلام دژم آگین دیگری مورد خطاب قرار دهیم.از طرف دیگر لازم نیست با بد معرفی کردن سایر محصولات برای برتر جلوه دادن آنچه مالکش هستیم تلاش کنیم. مثلا بگوییم هرچه خریدی بخر، مثلا فیات نخر که بدبخت می شی و …. این را از بنده کوچک به عنوان یک معلم پذیرا باشید.


۸- شرایط اقتصادی کشور باعث شده تا مدیران و دست اندرکاران تولید، فروش و خدمات پس از فروش این شرکت، بخواهند و بکوشند تا جایگاه خود را در آشفته بازار صنعت خودروی این مملکت بسامان نمایند. تلاشهای مهندس قاسمی و مهندس فلاح را در بخش فروش این شرکت از نزدیک شاهد بودم و به عنوان یک معلم و یک کارشناس امور برنامه ریزی و اقتصاد اجتماعی این تلاشها را معطوف به هدف و شایان تقدیر می شمارم، با این وجود، با توجه به پیشینه علمی و اجرایی این بزرگواران، انتظار می رود در سال ۹۰، شاهد یک جهش در عملکرد فروش و عرضه به بازار باشیم. افتخار آشنایی با مهندس تابنده را در زمستان ۸۹ و در یک روز برفی پیدا کردم.انسانی آگاه ومهندسی با تجربه و کوشاست.مهندسی که می خواهد نظام خدمات پس از فروش کارخانه ای که در آن کار می کند را متحول سازد و با تجربه مدیریتی و علمی خود ادعا می کنم که به احتمال زیاد در این راه موفق خواهد شد.

سال خوب و پر باری را برای همه آرزو دارم

ضمن تشکر و قدردانی وآرزوی سلامت موفقیت برای شما اطلاعات چزی

 

 

+ نوشته شده توسط اطلاعات چری a15 در 90/02/05 و ساعت |


Powered By
BLOGFA.COM